מפעל ליצירת אנרגיה מפסולת חדש בהודו

בכפר קטן בהודו מצטרפים למהפכה הירוקה ומתחילים בהקמת מפעל חדש שכל מטרתו המרת פסולת רטובה ויבשה לצרכי אנרגיה.

נכתב על ידי: אריאל מליק

אריאל מליק - פסולת לאנרגיה
אריאל מליק – פסולת לאנרגיה

לאחר שנים של עיכובים החלו הבניות למפעל ליצירת אנרגיה מפסולת בכפר קטן בהודו אשר ישמש לצרכי הפיכת פסולת לאנרגיה תוך שימוש בטכנולוגיות שונות. השימוש בטכנולוגיה יאפשר לעבד אשפה עירונית מוצקה מהערים הסמוכות לכפר. טקס התחלת העבודה בוצע על מנת לסמן את 50 הדונמים שהוקצו למפעל החדש.

לפי דיווחים שונים הושקעו בפרויקט כ-18.5 מיליון דולר. המפעל צפוי לעבוד לפי תכנונים מוקדמים ועיצוב שהוחלט מבעוד מועד. כמו כן, צפי סיום העבודות הוא לקראת אמצע שנת 2014.  המפעל מתוכנן לעבד כמות של 300 טון פסולת מוצקה ביום וליצור 3 מגה וואט חשמל מהגז הסינטטי. בהחלט נתונים מרשימים שצפויים לסייע להודו.

בין היתר הפסולת תגיע למפעל שם תהיה הפרדה לפסולת מתכלה, מחזור ועוד. ייבשו פסולת רטובה בעזרת מפוחים להסרת לחות וכך יפחיתו את משקלו בכ-50%. לפי בדיקות מקדימות שבוצעו, אף חלק בתהליך לא יגרום לזיהום אוויר, מים או קרקע.

המפעל פותח על ידי יזם תשתיות שהגיע ממובאי ונוצר למטרת יצירת אנרגיה מפסולת. המשרד הממשלתי צפוי להיות אחראי על תפעול ותחזוקת המפעל לשני העשורים הקרובים. מתוך העלות הכוללת של המפעל, לפחות 3.7 מיליון דולרים יכוסו על ידי מענקים מתוך משימת ההתחדשות העירונית באיזור. ללא ספק מפעל שיכול לעזור לכפר הקטן ולהודו כולה.

הטקסט נכתב על ידי איש העסקים אריאל מליק – איש עסקים ויזם. משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

נגישות