תכנונים לבנייה מוקדמת של מפעל לאנרגיה

מפעלים חדשים שאמורים להיות מוקמים בבריטניה הם העתיד של האנרגיה הירוקה עליה בונים כיום. צמד מפעלים שצפויים לשנות את פני האנרגיה הירוקה.


נכתב על ידי – אריאל מליק

 

אריאל מליק - מפעל לאנרגיה ירוקה
אריאל מליק – מפעל לאנרגיה ירוקה


העבודות יכולות להתחיל בשנייה שיתקבל האישור בעיירה טיסייד ולהסתיים בתוך מספר חודשים כך אושר על ידי מספר אחראים בוועדה מיוחדת. התכניות מדברות על מפעל שצפוי לייצר 49.8 מגה וואט חשמל, כך הוצג לוועדת האנרגיה הירוקה אשר מטפלת בנושא.

עבודות הבנייה שיצאו לדרך בתקציב של 300 מיליון ליש"ט שצפוי להיות מהראשונים בבריטניה, אך בהחלט לא מהאחרונים. מדובר במפעל שצפוי להיות מהגדולים בעולם והוא אמור ליצור 700 מקומות עבודה ובניה ולמעלה מ-50 מקומות עבודה קבועים. בנוסף לאנרגיה הירוקה שהוא צפוי לייצר. ישנו צפי דומה ליצירת מקומות עבודה במפעל השני שצפוי להיות מוקם בהמשך.

מוקדם יותר החודש חתמה הממשלה על עסקה של 20 שנה עם חברה חיצונית. העיסקה צפויה לחסוך כ-84 מיליון ליש"ט בעלויות אנרגיה. שני המפעלים צפויים להשתמש בטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת על מנת להמיר פסולת תעשייתית שנועדה למזבלה – לאנרגיה ירוקה ונקיה. על מפעל יפיק אנרגיה נקיה שאמורה לספק כוח ל50,000 בתי אב. מדובר בטכנולוגיה יעילה ונקייה יותר מטכנולוגיות מסורתיות ובסופה היא צפויה ליצור מגוון רחב של מוצרים שימושיים.


ההשקעה הכפולה תסייע במעמדה של העיירה  כמרכזת של אנרגיה מתקדמת עבור טכנולוגיה חדשה להמרת פסולת. בוועדה המארגנת מסרו כי במידה ויתקבלו האישורים הרלוונטים יחלו העבודות עוד השנה. השימוש בטכנולוגיה המובילה, תסייע בכניסה לדור הבא של אנרגיה הנוצרת משאריות אשפה. הפוטנציאל לטווח הארוך בחידוש מימן יכול גם להתפרס לשימוש מסחרי ואף לתדלוק תחבורה ציבורית.


הטקסט נכתב על ידי איש העסקים אריאל מליק – איש עסקים ויזם. משקיע בחברות אנרגיה וביוכימיה ומתמחה בשוק ההון.

נגישות