פחי מיחזור

אריאל מליק: "כל פעולה אישית לאיכות הסביבה תשפר את המצב העולמי"

היזם בתחום איכות הסביבה ואנרגיות ירוקות אריאל מליק, קורא להסברה בתחום חינוך הקהל לתרומה אישית לשיפור איכות הסביבה. מליק שמגדיר את עצמו קודם כל כאיש שטח, סבור שיש חוסר הלימה בין המודעות של האדם הפרטי ובין נזקי זיהום האוויר, המשפיעים גל עלינו באופן אישי, כבר עכשיו.


"אנשים בטוחים שכל הסיפור הזה של איכות הסביבה זו בעיה שרק בעוד מאתיים שנה אנשים יצטרכו להתמודד איתה", אומר אריאל מליק. "יש איזו בורות שנובעת מחוסר הסברה, ומכך שזה לא נושא מספיק חשוב מבחינת מערכות הלימוד וההדרכה הציבוריות. כדאי שאנשים יפנימו, שאיכות הסביבה זה בסך הכל שם אחר לכל בעיה אקלימית שהם חווים כרגע. כן כרגע, לא בעוד שנים. נזקי אקלים נשמע כמו מונח בינלאומי שרחוק מאיתנו, אבל הוא יכול לשבש את חייו של כל אחד מאיתנו, וזה יכול לקרות כבר עכשיו. לדוגמא, זיהום אוויר כבד שיגרום לנו לבטל טיול בטבע. ועוד לא הזכרנו נזקים כבדים יותר כמו שיטפונות, סופות צונאמי ועוד, שגובות קורבנות רבים".

מה יכול לעשות האדם הפרטי, בנושא של איכות הסביבה?

אריאל מליק: "כל אחד יכול לתרום את חלקו לשימור איכות הסביבה, על ידי צימצום של משאבים. למשל, להפוך את הדירה שלכם לבית ירוק, על ידי חימומו באמצעים סולריים, מיחזור מדויק, בחירה בתחבורה ציבורית ולא ברכב פרטי, העדפת חלופות לטיסות כמו למשל הפלגה, הדלקה מחושבת של חשמל ועוד".

נגישות